Важливим елементом в конструкції Авео являється каталізатор (каталітичний нейтралізатор). Подібний пристрій встановлюється на усіх сучасних автомобілях з двигуном внутрішнього згорання.
Розташований каталізатор в системі вихлопу, відразу після випускного колектора. Зі своїми функціями деталь справляється завдяки конструкції, що добре пропрацювана:
Основною функцією каталітичного нейтралізатора Шевроле Авео – нейтралізація трьох основних шкідливих речовин, які можуть потрапляти в повітря разом з відпрацьованими газами.
Власне, саме через це каталізатор і дістав назву трикомпонентного.
Зокрема, йдеться про такі шкідливі речовини:
Принцип дії каталітичного нейтралізатора досить простий:
Реальна робота каталізатора починається досягши температури в 300 градусів, нормальне функціонування відбувається в температурному діапазоні 400-800 градусів.
При більш високих температурах відбуватиметься прискорений знос компонентів каталізатора Шевроле Авео. Критичною температурою є відмітка в 1000 градусів.
Термін експлуатації каталізатора зазвичай складає близько 100 тисяч км пробігу. Проте в деяких випадках деталь може прослужити і до 200 тисяч км пробігу.
Серед чинників, які призводять до швидкого виходу з ладу каталітичного нейтралізатора, можна виділити такі:
Дізнатися про наявність проблем в роботі каталізатора Шевроле Авео можна за такими ознаками:
Заміна каталізатора обходиться досить дорого, через що багато власників міняють його на полум'ягасник, що дозволяє понизити шумність роботи автомобіля.
Якщо ж йдеться про видалення, то оптимальним варіантом є повне видалення деталі, а не пробиття отвору. Останній варіант дає тільки короткочасний ефект.
При видаленні каталізатора нелишним буде провести прошивку ЭБУ до такого стандарту, де в налаштуваннях відсутній каталізатор, що дозволить добитися оптимальних показників роботи двигуна і електроніки автомобіля.
Проблема з каталізатором почала проявлятися у вигляді істотної втрати тяги. Авто помітно втратило в динаміці, що було дуже помітно навіть порівняно з подібними автомобілями.
Набрати оберти стало проблематично, підйом на гору також був пов'язаний з істотними проблемами. Усунення різних дрібних поломок не розв'язало проблему, експлуатувати авто стало проблематично.
Причина опинилася в каталізаторі. Встановлюється він недалеко від двигуна, відразу за випускним колектором.
Кріплення каталітичного нейтралізатора здійснюється за допомогою декількох шпильок з болтами. Додатково в місцях з'єднання встановлюються прокладки, які запобігають пропусканню газів.
Зрештою каталізатор Шевроле Авео просто забився, почав прогорати і втратив свою функціональність. Більше того, із-за його засмічення почалися проблеми в роботі двигуна, що і послужило причиною втрати динаміки.
Виходить, що вихлопним газам просто нікуди виходить і двигун автомобіля захлинається.
Власне, каталізатор дозволяє без проблем проходити перевірку на норми токсичності вихлопних газів. Якщо авто не потрапляє під таку перевірку, то з часом каталізатор можна просто прибрати.
Для цього він викручується і демонтується. Замість нього встановлюється вставка відповідних розмірів. В окремих випадках з корпусу просто вибивається робоча начинка, а сам корпус ставиться на місце.
Вставка ставиться на болти. У місцях її з'єднання з системою вихлопу додатково ставляться прокладення. Також поверхня в місцях стику покривається герметиком.
Корисні статті