(097) 177 40 40

Пн-Пт 9:00-19:00
       Сб 9:00-15:45

(093) 170 17 77

RU | UA

Пропадає тяга Шевроле Авео, заміна каталізатора на вставку

Пропадає тяга Шевроле Авео, заміна каталізатора на вставку

КаталізаторВажливим елементом в конструкції Авео являється каталізатор (каталітичний нейтралізатор). Подібний пристрій встановлюється на усіх сучасних автомобілях з двигуном внутрішнього згорання.

Розташований каталізатор в системі вихлопу, відразу після випускного колектора. Зі своїми функціями деталь справляється завдяки конструкції, що добре пропрацювана:

  • Монтажний мат (металевий корпус), в якому розташовані вхідний і вихідний отвір.
  • Керамічний блок (моноліт) – є пористою структурою, в якій є безліч осередків. Завдяки такій конструкції вдається збільшити площу контакту вихлопних газів з робочою поверхнею блоку.
  • Каталітичний шар – спеціальне напилення, яке знаходиться на поверхні усіх осередків моноліту. Зазвичай використовується склад з платини, паладію і родію. Проте в деяких варіантах може застосовуватися золото, що дозволяє понизити вартість виготовлення каталізатора. 
  • Металевий кожух, який призначений для теплоізоляції і додаткового захисту каталізатора від механічних ушкоджень.

Основною функцією каталітичного нейтралізатора Шевроле Авео – нейтралізація трьох основних шкідливих речовин, які можуть потрапляти в повітря разом з відпрацьованими газами.

Власне, саме через це каталізатор і дістав назву трикомпонентного.

Зокрема, йдеться про такі шкідливі речовини:

  • Оксиди азоту.
  • Чадний газ.
  • Вуглеводні.

Принцип дії каталітичного нейтралізатора досить простий:

  • Вихлопні гази, спрямовуючись з двигуна, потрапляють у внутрішню частину керамічних блоків, повністю заповнюючи осередки.
  • Використовувані металеві каталізатори платина і паладій починають окислювальну реакцію. У її результаті вуглеводні перетворяться в пару, а чадний газ стає вуглекислим.
  • Метал каталізатор родій є відновним, відповідає за перетворення оксиду азоту в звичайний азот, який є нешкідливим.
  • Відбувається викид в атмосферу очищених вихлопних газів, негативний вплив яких вже мінімальний.

Каталізатор після використання

Реальна робота каталізатора починається досягши температури в 300 градусів, нормальне функціонування відбувається в температурному діапазоні 400-800 градусів.

При більш високих температурах відбуватиметься прискорений знос компонентів каталізатора Шевроле Авео. Критичною температурою є відмітка в 1000 градусів.

Термін експлуатації каталізатора зазвичай складає близько 100 тисяч км пробігу. Проте в деяких випадках деталь може прослужити і до 200 тисяч км пробігу.

Серед чинників, які призводять до швидкого виходу з ладу каталітичного нейтралізатора, можна виділити такі:

  • Несправність в роботі двигуна і низька якість палива. В результаті цього топливовоздушная суміш виходить збідненою, через що відбувається перегрівання, або багатою, що веде до засмічення каталізатора. 
  • Отримання механічних ушкоджень, внаслідок чого з'являються тріщини в робочих елементах деталі.

Засмічений каталізатор

Дізнатися про наявність проблем в роботі каталізатора Шевроле Авео можна за такими ознаками:

  • Спалахує чек на приладовій панелі і в процесі діагностики встановлюється джерело проблеми.
  • Збільшується витрата палива.
  • З'являється деренчання в системі вихлопу.
  • Втрачається динаміка автомобіля, погіршується тяга.

Заміна каталізатора обходиться досить дорого, через що багато власників міняють його на полум'ягасник, що дозволяє понизити шумність роботи автомобіля.

Якщо ж йдеться про видалення, то оптимальним варіантом є повне видалення деталі, а не пробиття отвору. Останній варіант дає тільки короткочасний ефект.

При видаленні каталізатора нелишним буде провести прошивку ЭБУ до такого стандарту, де в налаштуваннях відсутній каталізатор, що дозволить добитися оптимальних показників роботи двигуна і електроніки автомобіля.

Видалення каталізатора Шевроле Авео з установкою вставки

Проблема з каталізатором почала проявлятися у вигляді істотної втрати тяги. Авто помітно втратило в динаміці, що було дуже помітно навіть порівняно з подібними автомобілями.

Набрати оберти стало проблематично, підйом на гору також був пов'язаний з істотними проблемами. Усунення різних дрібних поломок не розв'язало проблему, експлуатувати авто стало проблематично.

Причина опинилася в каталізаторі. Встановлюється він недалеко від двигуна, відразу за випускним колектором.

Місце установки каталізатора

Кріплення каталітичного нейтралізатора здійснюється за допомогою декількох шпильок з болтами. Додатково в місцях з'єднання встановлюються прокладки, які запобігають пропусканню газів.

Кріплення каталізатора

Зрештою каталізатор Шевроле Авео просто забився, почав прогорати і втратив свою функціональність. Більше того, із-за його засмічення почалися проблеми в роботі двигуна, що і послужило причиною втрати динаміки.

Забитий каталізатор

Виходить, що вихлопним газам просто нікуди виходить і двигун автомобіля захлинається.

Власне, каталізатор дозволяє без проблем проходити перевірку на норми токсичності вихлопних газів. Якщо авто не потрапляє під таку перевірку, то з часом каталізатор можна просто прибрати.

Для цього він викручується і демонтується. Замість нього встановлюється вставка відповідних розмірів. В окремих випадках з корпусу просто вибивається робоча начинка, а сам корпус ставиться на місце.

Вставка замість каталізатора

Вставка ставиться на болти. У місцях її з'єднання з системою вихлопу додатково ставляться прокладення. Також поверхня в місцях стику покривається герметиком.

Розкажіть друзям

» Всі статті

Корисні статті

Чому троїть двигун Чері Тіго 11.09.2021 Чому троїть двигун Чері Тіго

Іноді можна зіткнутися з такою проблемою, як троїння  двигуна...

Як зняти кермо і подушку безпеки на Чері Амулет, настройка поворотників 27.08.2021 Як зняти кермо і подушку безпеки на Чері Амулет, настройка поворотників

При проведенні деяких видів робіт у власників Чері Амулет може...

Чому стукають стойки стабілізатора Шевроле Круз 16.08.2021 Чому стукають стойки стабілізатора Шевроле Круз

Однією з проблем власників Шевроле Круз являється стук в...

Кількість сайлентблоків задньої підвіски Джилі СК, Джилі СК2 07.08.2021 Кількість сайлентблоків задньої підвіски Джилі СК, Джилі СК2

Одним з важливих елементів задньою підвіски Джилі СК...

Заміна підсвітки блока управління кондиціонером на Шевроле Лачетті 31.07.2021 Заміна підсвітки блока управління кондиціонером на Шевроле Лачетті

Наявність кондиціонера в Шевроле Лачетті  забезпечує додатковий...

Дьоргається двигун при розгоні Чері Амулет, поради по заміні датчика положення дросельної заслінки 16.07.2021 Дьоргається двигун при розгоні Чері Амулет, поради по заміні датчика положення дросельної заслінки

При експлуатації автомобіля можна зіткнутися з проблемою, що двигун...

Всі статті »

.