Для коректної роботи двигуна Деу Сенс важливий стан топливоповітряної суміші, яка подається в камеру згорання. При її надмірному або недостатньому збагаченні виникають перебої в роботі силового агрегату.
Значною мірою подання кількості палива в цій моделі автомобіля регулюється з допомогою CO потенціометра. Встановлений він з лівого боку підкапотного простору по напряму руху автомобіля, ближче до лобового скла.
Даний датчик по суті є змінним резистором, який змінює напругу, що подається на нього, залежно від положення повзунка. Зміна напруги у свою чергу враховується електронним блоком управління при формуванні топливоповітрянної суміші.
Збільшення напруги дозволяє понизити кількість палива, що подається, тоді як зниження дозволить добитися зростання об'єму подання бензину.
На проблеми з датчиком СО потенціометра Деу Сенс може вказувати нестабільна робота двигуна на холостому ходу. Зокрема, може відбуватися детонація топливоповітрянної суміші що супроводжується сильною вібрацією двигуна або він починає захлинатися.
Також знижуються або сильно коливаються обороти на холостому ходу. Важливо звертати увагу на витрату палива, яка в деяких випадках починає істотно рости.
Передусім необхідно відмітити, що цей датчик встановлювався переважно на автомобілі до 2005 року випуску, поки не були посилені вимоги екологічності. Надалі його замінив каталізатор і лямбда-зонд.
До датчика підводиться два дроти (в деяких випадках три). По одному дроту подається опорна напруга в 5 В. Другий є дротом маси. Якщо є 3 дріт, то він відповідає за передачу сигналу.
Якщо порівнювати з лямбда-зондом, який реагує на повне або неповне згорання палива в циліндрі, то він дає сигнал про неповне згорання на ЕБУ, який знижує подання палива. СО потенціометр у свою чергу дає постійний сигнал, який виставляється на заводі і є оптимальним для правильної роботи двигуна.
При цьому таке виставляння датчика дозволяє мінімізувати викиди вуглекислого газу, звідки і пішла назва СО-потенціометр.
Тобто датчик відповідає за повноту згорання палива в камері згорання Деу Сенс. З подібним регулюванням багато хто міг зіткнутися при використанні карбюратора на старіших автомобілях або інших пристроях.
Свідчення датчика враховуються комп'ютером тільки на холостому ходу. Як тільки натискається педаль газу і приходить в дію дросельна заслінка, ЕБУ перестає враховувати дані СО-потенціометра. Паливна суміш надалі готується за свідченнями інших датчиків, ДПДЗ, витрати повітря, абсолютного тиску і інших.
За відсутності необхідності краще взагалі не чіпати датчик СО-потенціометра. Правильно відрегулювати його можна, тільки використовуючи газоаналізатор, який є навіть далеко не в кожному сервісі. Виставляється датчик за оптимальним змістом СО у вихлопі, після чого більше не регулюється.
Зазвичай свідчення датчика СО потенціометра складають близько 2,5 В. В даному випадку свідчення трохи вищі, датчик регулювався, але з дотриманням усіх вимог і із застосуванням газоаналізатора.
Також часто можна зустріти випадки, коли при необхідності поправити холостий хід починають змінювати положення дросельної заслінки Деу Сенс, просто закручуючи регулювальний (упірний) болт. Проте у більшості випадків це тільки ще більше посилює ситуацію.
Річ у тому, що пропорційно зміні положення дросельної заслінки необхідно коригувати і СО потенціометр. Інакше ситуація ще більше посилюватиметься, двигун працюватиме гірше.
Зростає об'єм повітря, що подається, свідчення датчика залишаються незмінними, а значить об'єм подання палива колишній. Відповідно, суміш виходить збідненою. Якщо повітря після регулювання дросельної заслінки подається менше, то суміш стає перенасиченою.
Таким чином проміжок в дросельній заслінці безпосередньо впливає на регулювання СО потенціометра. Треба помітити, що регулювати датчик необхідно тільки на добре прогрітому двигуні, на холостих оборотах.
Важливо враховувати, що регулювання датчика може знадобитися у разі зняття для чищення або заміни дросельної заслінки Деу Сенс.
За бажання можна підключити адаптер і, використовуючи спеціальне програмне забезпечення, перевірити як все працює. Також можна перевірити що буде коли змінюється співвідношення повітря і бензину в топливовоздушной суміші.
При збідненні суміші починається детонація і вібрація, з'являється характерний стук. Відбувається помітне зниження оборотів.
Надмірне збагачення суміші призводить до утворення стукаючих ударів і зниження оборотів. З вихлопною йде чорний дим, чутний характерний бензиновий запах. При подальшому збагаченні з'являється вібрація, двигун починає захлинатися і глохнути.
Таким чином при проблемах з холостими оборотами не слід забувати про СО потенціометрі, можливо, його хтось при ремонті покрутив, що і стало причиною неполадки.
Корисні статті