(097) 177 40 40

Пн-Пт 9:00-19:00
       Сб 9:00-15:45

(093) 170 17 77

RU | UA

Датчик СО потенціометр Деу Сенс 1.3. Низькі холості обороти і велика витрата палива

Датчик СО потенціометр Деу Сенс 1.3. Низькі холості обороти і велика витрата палива

ОС потенціометрДля коректної роботи двигуна Деу Сенс важливий стан топливоповітряної суміші, яка подається в камеру згорання. При її надмірному або недостатньому збагаченні виникають перебої в роботі силового агрегату.

Значною мірою подання кількості палива в цій моделі автомобіля регулюється з допомогою CO потенціометра. Встановлений він з лівого боку підкапотного простору по напряму руху автомобіля, ближче до лобового скла.

Даний датчик по суті є змінним резистором, який змінює напругу, що подається на нього, залежно від положення повзунка. Зміна напруги у свою чергу враховується електронним блоком управління при формуванні топливоповітрянної суміші.

Збільшення напруги дозволяє понизити кількість палива, що подається, тоді як зниження дозволить добитися зростання об'єму подання бензину.

На проблеми з датчиком СО потенціометра Деу Сенс може вказувати нестабільна робота двигуна на холостому ходу. Зокрема, може відбуватися детонація топливоповітрянної суміші що супроводжується сильною вібрацією двигуна або він починає захлинатися.

Також знижуються або сильно коливаються обороти на холостому ходу. Важливо звертати увагу на витрату палива, яка в деяких випадках починає істотно рости.

Особливості СО потенціометра і регулювальні роботи з ним на Деу Сенс

Передусім необхідно відмітити, що цей датчик встановлювався переважно на автомобілі до 2005 року випуску, поки не були посилені вимоги екологічності. Надалі його замінив каталізатор і лямбда-зонд.

До датчика підводиться два дроти (в деяких випадках три). По одному дроту подається опорна напруга в 5 В. Другий є дротом маси. Якщо є 3 дріт, то він відповідає за передачу сигналу.

Підключення СО потенціометра

Якщо порівнювати з лямбда-зондом, який реагує на повне або неповне згорання палива в циліндрі, то він дає сигнал про неповне згорання на ЕБУ, який знижує подання палива. СО потенціометр у свою чергу дає постійний сигнал, який виставляється на заводі і є оптимальним для правильної роботи двигуна.

При цьому таке виставляння датчика дозволяє мінімізувати викиди вуглекислого газу, звідки і пішла назва СО-потенціометр.

Тобто датчик відповідає за повноту згорання палива в камері згорання Деу Сенс. З подібним регулюванням багато хто міг зіткнутися при використанні карбюратора на старіших автомобілях або інших пристроях.

Датчик зазвичай не вимагає регулювання

Свідчення датчика враховуються комп'ютером тільки на холостому ходу. Як тільки натискається педаль газу і приходить в дію дросельна заслінка, ЕБУ перестає враховувати дані СО-потенціометра. Паливна суміш надалі готується за свідченнями інших датчиків, ДПДЗ, витрати повітря, абсолютного тиску і інших.

За відсутності необхідності краще взагалі не чіпати датчик СО-потенціометра. Правильно відрегулювати його можна, тільки використовуючи газоаналізатор, який є навіть далеко не в кожному сервісі. Виставляється датчик за оптимальним змістом СО у вихлопі, після чого більше не регулюється.

Приклад газоаналізатора

Зазвичай свідчення датчика СО потенціометра складають близько 2,5 В. В даному випадку свідчення трохи вищі, датчик регулювався, але з дотриманням усіх вимог і із застосуванням газоаналізатора.

Показники напруги на датчику

Також часто можна зустріти випадки, коли при необхідності поправити холостий хід починають змінювати положення дросельної заслінки Деу Сенс, просто закручуючи регулювальний (упірний) болт. Проте у більшості випадків це тільки ще більше посилює ситуацію.

Іноді регулюють дросельну заслінку

Річ у тому, що пропорційно зміні положення дросельної заслінки необхідно коригувати і СО потенціометр. Інакше ситуація ще більше посилюватиметься, двигун працюватиме гірше.

Зростає об'єм повітря, що подається, свідчення датчика залишаються незмінними, а значить об'єм подання палива колишній. Відповідно, суміш виходить збідненою. Якщо повітря після регулювання дросельної заслінки подається менше, то суміш стає перенасиченою.

Таким чином проміжок в дросельній заслінці безпосередньо впливає на регулювання СО потенціометра. Треба помітити, що регулювати датчик необхідно тільки на добре прогрітому двигуні, на холостих оборотах.

Датчик регулюють на прогрітому двигуні

Важливо враховувати, що регулювання датчика може знадобитися у разі зняття для чищення або заміни дросельної заслінки Деу Сенс.

За бажання можна підключити адаптер і, використовуючи спеціальне програмне забезпечення, перевірити як все працює. Також можна перевірити що буде коли змінюється співвідношення повітря і бензину в топливовоздушной суміші.

Підключаємо адаптер

При збідненні суміші починається детонація і вібрація, з'являється характерний стук. Відбувається помітне зниження оборотів.

Двигун глухне при недостатньому поданні бензину

Надмірне збагачення суміші призводить до утворення стукаючих ударів і зниження оборотів. З вихлопною йде чорний дим, чутний характерний бензиновий запах. При подальшому збагаченні з'являється вібрація, двигун починає захлинатися і глохнути.

Надмірне збагачення призводить до нестабільної роботи двигуна

Таким чином при проблемах з холостими оборотами не слід забувати про СО потенціометрі, можливо, його хтось при ремонті покрутив, що і стало причиною неполадки.

Розкажіть друзям

» Всі статті

Корисні статті

Промивання двигуна Шевроле Епіка. Стук і розкоксовка двигуна за допомогою димексида 21.09.2021 Промивання двигуна Шевроле Епіка. Стук і розкоксовка двигуна за допомогою димексида

Однією з проблем, з якою можна зіткнутися при експлуатації Шевроле...

Чому троїть двигун Чері Тіго 11.09.2021 Чому троїть двигун Чері Тіго

Іноді можна зіткнутися з такою проблемою, як троїння  двигуна...

Як зняти кермо і подушку безпеки на Чері Амулет, настройка поворотників 27.08.2021 Як зняти кермо і подушку безпеки на Чері Амулет, настройка поворотників

При проведенні деяких видів робіт у власників Чері Амулет може...

Чому стукають стойки стабілізатора Шевроле Круз 16.08.2021 Чому стукають стойки стабілізатора Шевроле Круз

Однією з проблем власників Шевроле Круз являється стук в...

Кількість сайлентблоків задньої підвіски Джилі СК, Джилі СК2 07.08.2021 Кількість сайлентблоків задньої підвіски Джилі СК, Джилі СК2

Одним з важливих елементів задньою підвіски Джилі СК...

Заміна підсвітки блока управління кондиціонером на Шевроле Лачетті 31.07.2021 Заміна підсвітки блока управління кондиціонером на Шевроле Лачетті

Наявність кондиціонера в Шевроле Лачетті  забезпечує додатковий...

Всі статті »

.