Одним з важливих блоків автомобіля є датчик положення дросельної заслінки. Проте разом з ним важливо враховувати і стан регулятора холостого ходу. Розглядати їх в даному випадку необхідно як блоки, що відповідають за стабільність холостих оборотів.
Варто відмітити, що на Деу Сенс встановлений дросельний блок і РХХ, розраховані на напругу, що заздалегідь перевищує нормальне значення. Через це практично усі власники стикаються з проблемою підвищених холостих оборотів.
Датчик положення дросельної заслінки відповідає за передачу даних в ЕБУ, згідно з якими відбувається формування топливоповітрянної суміші. Зокрема, йдеться про кут відкриття заслінки, а також кількість повітря, що подається.
В результаті цього відбувається збільшення або зниження подання бензину в камеру згорання, що дозволяє забезпечувати стабільну роботу двигуна.
Регулятор холостого ходу, у свою чергу, відповідає за подання в камеру згорання необхідного об'єму повітря при закритій дросельній заслінці. Відбувається це завдяки відкриттю клапана, який пропускає повітря в обхід заслінки.
Цей датчик досить чутливий до свідчень напруги, яка подається на нього. У ідеалі це значення не повинне перевищувати мінімально встановлений показник виробником автомобіля, але саме тут і виникли ключові проблеми.
Відносно датчика положення дросельної заслінки – його в цій моделі автомобіля відрегулювати особливо не вийде. Блок ЕБУ сприймає холостий хід як нульову відмітку.
На автомобілях цієї моделі дросельна заслінка піддається регулюванню виключно в повністю відкритому положенні. При повністю закритій заслінці калібрування не проводиться.
Якщо датчик не працює, то проста його заміна на новий також особливого ефекту не принесе. Швидше можна буде зіткнутися з проблемою підвищених холостих оборотів, вирішити яку просто так не вдасться. Це пов'язано з тим, що на Деу Сенс 1.3 встановили дросельний блок з ВАЗ 2112.
Проблема полягає в тому, що у ВАЗ в ЕБУ ушиті свідчення відключення регулятора холостого ходу при напрузі 0,7 В. Конструкція дросельного блоку і датчика зроблена так, щоб забезпечувати відповідний параметр – відключення РХХ при 0,7 В.
Тобто при повністю закритій дросельній заслінці напруга на керуючому каналі датчика положення дросельної заслінки має бути менше 0,7 В. Але проблема в тому, що в ЕБУ Деу Сенс закладено значення в 0,5 В.
Підключаємо тестер до датчика, і бачимо, що він передає значення на ЕБУ в 0,57 В при повністю закритій дросельній заслінці.
При повністю відкритій дросельній заслінці показник зростає до 4,15 В, що цілком непогано.
Підключення нового датчика РХХ дозволило добитися значення 0,36 В при заглушеному двигуні.
При запуску двигуна показник виріс до 0,39 В, але все одно нижче 0,5 В. Холості обороти вирівнялися, все працює просто відмінно.
При регулюванні датчика РХХ досягши відмітки в 0,5 В і вище починаються проблеми з холостими оборотами. Вони різко підвищуються, що виразно чутно навіть по роботі двигуна автомобіля.
Оскільки стандартні вушка на датчику РХХ не дають вільно його регулювати, то довелося трохи їх розточити. Після цього вдалося без проблем провести регулювання, і холості обороти на Деу Сенс прийшли в норму.
Тепер при повністю закритій дросельній заслінці напруга складає 0,48 В, що вже входить в нормальні показники і дозволить двигуну на холостих оборотах працювати без зайвого навантаження.
При повністю відкритій заслінці напруга склала 4,1 В, що також можна назвати відмінним результатом.
Але з'являється ще одна проблема. При щонайменшому забрудненні дросельної заслінки свідчення датчика збільшуються, і проблема з холостими оборотами повертається. Доводиться регулярно промивати заслінку, що вимагає певних навичок і часу.
Розв'язати проблему можна тільки за допомогою підбору датчика – вони можуть відрізнятися по опору, хоча номер буде один і той же. У ідеалі підібрати датчик зі значенням напруги при закритій заслінці хоч би 0,4 В, а краще і зовсім – 0,35 В. У такому разі мити заслінку регулярно не доведеться.
Звичайно, можна піти ще одним кардинальним шляхом – замінити прошивку в ЕБУ Деу Сенс, і виставити необхідні параметри. Проте робити це складно, дорого і не завжди виправдано. Датчик все-таки підібрати легше.
Корисні статті
Перші проблеми з рульовою рейкою Шевроле Лачетті зазвичай...
Під час ремонту або планового огляду Шевроле Лачетті виникає необхідність у...
При плановій заміні високовольтних проводів і свічок Деу Ланос...
Система опалення салону Шевроле Лачетті схильна до деяких...
Підсвічування салону Шевроле Авео представлено одним верхнім...