Два автомобілі, які отримали свою популярність завдяки відносно невеликій вартості, працездатності і цілком високій надійності – ВАЗ 2110 і ЗАЗ Ланос. Останній випускався раніше і під іншими брендами – ДЕУ, Шевроле, і нерідко поступав в Україну з інших країн.
У представлених моделей є багато схожого, але вистачає і вагомих відмінностей, які обов'язково необхідно враховувати при виборі авто для купівлі. Важливо розуміти, що надалі усі нюанси можуть вплинути на обслуговування автомобіля і вартість ремонту.
Який з автомобілів краще, також сказати досить складно, оскільки кожен з власників залишається при своїй думці. Проте важливим чинником є те, що автовласники, у яких були обоє з представлених автомобілів, позитивніше відмічають переважно Ланос.
Щоб краще розібрати який з варіантів краще і чим, а також які сильні і слабкі сторони в кожній з моделей слід детально порівняти їх.
Варто відмітити, що в різні часи і залежно від складання, на Ланосі можна зустріти різні варіанти силових агрегатів. Проте для порівняння був вибраний варіант з об'ємом двигуна 1,5 літра.
Потужність чотирициліндрового восьми клапанного двигуна складає 86 к.с. з максимальним обертаючим моментом 130 Нм. Компонується такий силовий агрегат з механічною п'ятиступінчастою коробкою перемикання передач.
ВАЗ 2110 отримав цілий ряд модифікацій, які серед іншого відрізнялися і двигунами. Проте для порівняння також був вибраний початковий варіант автомобіля з силовим агрегатом в 1,5 літра.
Його потужність складає 71 к.с. з максимальним обертаючим моментом в 104 Нм. Двигун чотирициліндровий, восьми клапанний.
Таким чином можна відмітити більш високі характеристики саме в Ланос, тоді як ВАЗ, хоч і трохи, але поступається.
Надалі це виливається в дещо помітній різниці динамічних характеристик. Так, Ланос набирає 100 км/год за 12,5 секунд, тоді як Вазу знадобиться для цього вже 14 секунд.
Власники ЗАЗ відмічають, що динаміки у автомобіля недостатньо, особливо на обгоні. Проте в цілому цей показник залишається на задовільному рівні, включаючи випадки експлуатації транспортного засобу в місті.
Що стосується власників 2110, то динаміка украй низька, і певні складнощі переслідують автолюбителів навіть в містах – при необхідності регулярної зупинки на світлофорах і переходах. Вписатися в потік і підтримувати його швидкість буває проблематично.
Ця модель також оснащена п'ятиступінчастою механічною коробкою перемикання передач.
Обидва автомобілі передньопривідні без можливості зміни підключення приводу.
У плані витрати палива представлені моделі автомобілів також досить схожі. Відмінності в споживанні бензину хоч і є, але назвати їх значними не вийде.
У міському циклі Ланос споживає до 10,4 літра на 100 км пробігу, тоді як ВАЗ 9,1 літру. На трасі показники складають 5,2 і 5,5 літрів відповідно, за умови підтримки постійної швидкості на відмітці в 90 км/год. При інших швидкісних показниках дані можуть відрізнятися у будь-яку із сторін.
У змішаному циклі споживання палива складає 6,7 літра і 7,6 літра на 100 км пробігу відповідно.
Відповідно, Ланос в плані споживання палива трохи програє ВАЗ 2110 тільки за умови постійної експлуатації в густонаселених містах з інтенсивним рухом. За наявності вільного простору для руху ЗАЗ (ДЕУ, Шевроле) буде економічніший за свого конкурента.
Вартість переобладнання цих автомобілів для використання ГБО також буде приблизно однаковою.
Що стосується габаритів автомобілів, то тут також відмінності будуть незначними. Розміри і характеристики ЗАЗ Ланос виглядають таким чином:
В цілому, досить компактне авто, яке навіть в міських умовах не складе проблем припаркувати.
ВАЗ 2110 має такі габаритні показники:
Ця модель також дуже компактна, проте у багажник вмістити можна трохи більше. Правда, в Ланосі можна скласти задні сидіння, що помітно збільшить місткість багажника.
Варто відмітити, що цей автомобіль належить до категорії бюджетних, а значить розглядати доведеться багато що. Не обійшлося і в наявності значної кількості дитячих хвороб і недоліків, які іноді помітно ускладнюють процес експлуатації. Не обійдеться і без поломок.
Розглядатися будуть як основні неполадки, так і способи їх рішення, а також переваги моделі.
Кузов автомобіля хоч і збирається за наданою ліцензією, проте якість складання залишає бажати кращого. Зокрема, відзначається поява корозії на кузові вже через 3-4 роки активної експлуатації авто. Відповідно, якість ЛКП досить низька. Товщина металу також не вражає.
Особливо слід звернув увага необхідно на такі місця транспортного засобу:
При проведенні антикорозійної обробки раз в 3 роки проблема особливо не проявляється. За умови експлуатації в місті, де на дорогах використовуються агресивні реагенти, частоту обробки необхідно скоротити до 2 років.
Іноді зустрічаються Ланоси з оцинкованим кузовом. Такі варіанти менше піддаються корозії і з кузовом проблем немає. Проте краще все-таки проводити антикорозійну обробку.
Що стосується двигуна, то до капітального ремонту окремі екземпляри устигають проїхати і 500 тисяч км. Проте, існують і певні проблеми, з якими зіткнеться практично кожен власник цієї моделі:
Проте за наявності хорошого догляду за авто особливих проблем не виникне, двигун працює довго і цілком добре. Та і запас ходу в 500 тисяч км до капітального ремонту – таким похвалитися можуть небагато моделей автомобілів.
Можна зіткнутися з певними проблемами і в коробці перемикання передач. Зокрема, власники автомобіля відмічають такі складні місця:
Проте, власники ЗАЗ Ланос відмічають, що при досить хорошому догляді за автомобілем проблем з КПП і зчепленням особливих немає. Критичні поломки відбуваються рідко і на значному пробігу.
Окремо варто розглянути підвіску і управління автомобілем. Передня підвіска на авто McPherson, задня – балка з системою подовжніх важелів. У цих блоках можна зіткнутися з такими поломками і слабкими місцями:
Продовжити термін експлуатації усіх деталей підвіски можна забезпечуючи належний догляд за усіма блоками. Своєчасна заміна розходників і проведений вчасно ремонт убереже від швидкого зносу інші елементи. Зокрема сайлентблоки можуть проходити до 70 тисяч км пробігу.
Салон характерний для бюджетного автомобіля. Якість пластика посередня, особливо використовуваного в панелях. Відповідно, постійно з'являється шум, скрип.
З плюсів можна відмітити відсутність неприємного запаху, характерного для багатьох бюджетних авто. Кнопки тримаються довго, зазвичай не ламаються і не відпадають, хоча в окремих ситуаціях це цілком можливо.
В цілому, ЗАЗ Ланос можна назвати досить надійним автомобілем, поломки в якому трапляються рідко. Особливо, якщо забезпечувати авто належний догляд і стоянку в гаражі. Запчастини коштують цілком доступно і підібрати їх можна без проблем – асортимент великий і доставка швидка.
Серед основних вразливих місць моделі можна виділити такі:
Проблеми з газорозподільним механізмом характерна для моделі – ремінь вимагає постійних перевірок. Це пов'язано з тим, що із-за конструктивних особливостей моделі на ремінь постійно потрапляє масло, витікаюче в районі проблемних сальників розподілвалів і коленвала.
Якщо пропустити момент і не замінити ремінь вчасно, то серйозні проблеми з двигуном гарантовані, як і дорогий його ремонт.
Є безліч скарг на салонний отоплювач. Зокрема, піч часто виходить з ладу. При цьому зачіпає ця проблема практично усі автомобілі. Також відзначається, що при пробігу в районі 100 тисяч км починаються проблеми з моторчиком отоплювача, який не реагує на команди – його доведеться замінити, оскільки ремонту він практично не піддається.
Приблизно на такому ж пробігу у ВАЗ 2110 може почати протікати радіатор отоплювача, який також доведеться замінити. Краще при виникненні однієї з двох проблем відразу провести комплексне обслуговування і замінити обидва блоки, оскільки процес трудомісткий.
Попри те, що підвіска розрахована на низьку якість дорожнього покриття, вона не здатна довго витримувати навантаження. Амортизатори не доживуть і до 30 тисяч км. До 50 тисяч доведеться замінити рульові наконечники і кульові опори, тоді ж виникнути і проблеми з сайлентблоками, які також відправляться під заміну.
Система охолодження стане одним з основних джерел проблем при пробігу більше 100 тисяч км. Підтікати охолоджувальна рідина розпочне з радіатора і різних патрубків, які доведеться регулярно міняти. Інакше – перегрівання двигуна і дуже дорогий ремонт.
Генератор на пробігу понад 100 тисяч км зажадає заміни щіток. Також не виключено, що з'являться проблеми з обмотками, що приведе до значних фінансових вкладень на відновлення нормальної роботи або заміни блоку.
Стартер ВАЗ 2110 при пробігу більше 150 тисяч км потребує ремонту. Основна проблема – залипання п'ятаків усередині стартера, через що не відбувається запуск двигуна. Доведеться перебирати стартер або зовсім замінювати його.
Іноді починають підтікати гальмівні супорта, що може послужити причиною попадання в систему повітря. Відповідно, знижується ефективність роботи усієї системи гальмування, що може привести до ДТП.
Серед інших слабких місць моделі можна виділити такі:
Проте, автомобіль при нормальному догляді відрізняється досить хорошою надійністю. Обслуговувати ВАЗ 2110 легко, запчастини недорогі і їх досить багато.
В цілому, обидва автомобілі цілком надійні. Ціна на вторинному ринку на них приблизно однакова. Проте ЗАЗ Ланос в обслуговуванні буде вигідніший, як і в плані експлуатації. Критичні поломки для нього менш характерні, а значить і вкладень в нього знадобиться менше.
Корисні статті