Дросельна заслінка є важливим елементом впускної системи двигуна Грейт Вол Ховер Хавал. Розташована зазвичай між впускним колектором і повітряним фільтром, що дозволяє досягати максимальної ефективності її використання.
Пристрій бере безпосередню участь в процесі формування паливноповітряної суміші, регулюючої потік подання повітря. Відповідно, від правильного функціонування деталі залежить стабільність роботи силового агрегату, витрата палива і ряд інших автомобільних характеристик.
По своїй суті дросельна заслінка Грейт Вол Ховер є перепускним повітряним клапаном. При повному відкритті заслінки тиск системи повністю порівнюється з атмосферним. Проте у міру закриття відбувається наближення значення тиску до вакууму.
Це і дозволяє використати на деяких автомобілях дросельну заслінку як елемент вакуумних підсилювачів гальм.
Якщо ж розглядати безпосередньо конструкцію заслінки, то вона представляє з себе пластину круглої форми. Робочий цикл складається з повного відкриття – повороту на 90 градусів, з подальшим закриттям.
В цілому модуль дросельної заслінки складається з таких конструктивних елементів:
Варто відмітити, що в сучасних моделях зазвичай використовується два датчики контролю положення дросельної заслінки. Вони можуть оснащуватися ковзаючими контактами – потенціометри, або являтися магніторезистивними – безконтактними.
Сьогодні представлені декілька варіантів дросельної заслінки. Перший – механічні, використовувані на старих і бюджетних моделях автомобіля. Другий – електричні, які встановлюються на сучасних автомобілях, включаючи Грейт Вол Ховер.
Механічний варіант дросельної заслінки можна розглянути в короткому варіанті. По суті, в такому варіанті відбувається пряме з'єднання педалі газу і заслінки за допомогою спеціального металевого троса.
Натиснення педалі газу призводить до того, що наводиться в дію ціла система тяги і важелів, що надалі відкривають заслінку. При сильнішому натисненні педалі відбувається і більше відкриття заслінки.
Відповідно, в систему починає поступати більше повітря і палива, що дозволяє збільшити швидкісні показники автомобіля. Якщо ж припиняється дія на педаль газу, то заслінка повертається в закрите положення.
Абсолютно іншою являється ситуація з електронною дросельною заслінкою Грейт Вол Ховер.
Відрізняється навіть її конструктивне рішення, що складається з таких елементів:
Подібний варіант має декілька дуже істотних відмінностей:
Електронна система управління має додаткові компоненти:
Варто відмітити, що електронна дросельна заслінка приймає і сигнали від інших вузлів і систем – коробка перемикання передач, клімат контроль, круїз-контроль, датчик положення педалі гальма.
Відкриття і закриття дросельної заслінки Грейт Вол Ховер проводиться автоматично на підставі показників різних датчиків.
У більшості випадків при виникненні проблем з дросельною заслінкою її доводиться замінювати повністю. Проте в деяких випадках досить проведення адаптації або чищення.
Під адаптацією слід розуміти своєрідне навчання системи електронного управління, з внесенням в програмне забезпечення необхідних даних.
Подібна процедура проводиться зазвичай в таких випадках:
Важливо розуміти, що проводити подібні роботи повинен професіонал, що має у своєму розпорядженні спеціальне програмне забезпечення.
Ще одним вразливим місцем є датчики, на яких можуть окислюватися або обірватися дроти. Проте у такому разі на приладовій панелі з'являється відповідний сигнал, що дозволяє своєчасно усунути несправність дросельної заслінки Грейт Вол Хавал.
Також можуть виникнути проблеми з підсосом повітря, що призводитиме до надмірного збагачення паливноповітряної суміші киснем. Проявлятися це буде у вигляді різких стрибків оборотів двигуна.
Однією з проблем дросельної заслінки цього автомобіля є те, що запізнюється відкриття заслінки при натисненні педалі газу. Через це поступає недостатньо кисню, що веде до помітної втрати потужності Грейт Вол Хавал.
Особливо це помітно при їзді по місту, коли доводиться часто прискорюватися і скидати швидкість. Також подібний недолік проявляється при спробах обгону, коли через нестачу кисню не вдається зробити необхідне прискорення.
По суті, автомобіль не може повністю реалізувати можливості свого силового агрегату, що зрештою призводить до істотного дискомфорту.
Усунути цю проблему було вирішено шляхом проточування додаткових канавок. Для цього дросельна заслінка знімається з автомобіля. Заздалегідь від неї від'єднуються усі підключені трубки.
У певних місцях проводиться проточка невеликих канавок. Це дозволить підвищити кількість повітря, що поступає, що істотно позначиться на формуванні паливноповітряної суміші.
Після завершення робіт помітно виросла динаміка автомобіля, включаючи моменти їзди по місту. Також Грейт Вол Ховер став помітно упевненіше вести себе на трасі, у тому числі і при здійсненні обгону.
Корисні статті
Рекомендації по заміні підшипника генератора...
Перші проблеми з рульовою рейкою Шевроле Лачетті зазвичай...
Під час ремонту або планового огляду Шевроле Лачетті виникає необхідність у...
При плановій заміні високовольтних проводів і свічок Деу Ланос...
Система опалення салону Шевроле Лачетті схильна до деяких...