(097) 177 40 40

Пн-Пт 9:00-19:00
       Сб 9:00-17:00

(093) 170 17 77

RU | UA

Найгірші свічки запалення, готуємо автомобіль до зими

Найгірші свічки запалення, готуємо автомобіль до зими

Свічки запаленняВажливою умовою безпроблемної експлуатації автомобіля в зимовий час є правильна підготовка транспортного засобу до умов, що змінюються. Зокрема, необхідно правильно підібрати свічки запалення і перевірити інші комплектуючі.

Саме свічки запалення є однією з найважливіших деталей в системі запалення автомобіля. Вони відповідають за своєчасне займання паливноповітряної суміші в камері згорання авто.

Сьогодні на різних автомобілях можуть застосовуватися різні свічки, проте принцип роботи і конструкція більшості з них схожі:

  • Металевий корпус, на якому є різьблення, призначене для кріплення свічки в голівці блоку циліндрів. Також корпус відповідає за відведення зайвого тепла і є провідником від маси до бічного електроду.
  • Ізолятор, що має переважно ребристу поверхню. Відповідає за подовження фактичного шляху поверхневих струмів, а також перешкоджає пробою по поверхні. 
  • Бічний і центральний електроди, між якими і відбувається виникнення іскри, що запалює паливнопівотряну суміш. Зазвичай бічний електрод виготовляють із сталі, яка додатково легована нікелем і марганцем. Центральний виготовляється з благородних металів, що додатково забезпечує електрону функцію самоочищення.
  • Контактне виведення, що забезпечує кріплення свічки запалення до високовольтних дротів системи запалення. Може бути з різьбовим або замикаючим контактом.

Конструкція свічки запалення

Головним завданням свічки запалення є виникнення і досить довге горіння іскри в камері згорання в необхідний для цього момент. Зазвичай іскра утворюється при кожному такті стискування.

Важливим параметром є іскровий проміжок. Це відстань між контактами, в якій утворюється іскра. Цей параметр зазвичай знаходиться в районі 1 мм і може коливатися в діапазоні від 0,4 мм до 2 мм. Також важливо враховувати модель авто і двигуна.

Іскровий проміжок

При виборі свічки необхідно враховувати і її гартівне число. Цей показник вказує на тиск, при якому може статися самовільне, неконтрольоване займання паливноповітряної суміші від нагрітої свічки, визначаючи і її теплові властивості.

Чим вище буде цей показник, тим менше нагріватиметься свічка в процесі експлуатації двигуна автомобіля. Важливо враховувати, що різним двигунам і різним умовам можуть знадобитися абсолютно різні значення гартівного числа.

Свічки з різним гартівним числом

Залежно від використовуваних при виготовленні матеріалів виробники можуть вказувати термін експлуатації свічок запалення в діапазоні 50-160 тисяч км пробігу. Проте таке можливе тільки за умови підтримки ідеальних умов, що при роботі двигуна авто практично нереально.

Реальний термін експлуатації можна сміливо скорочувати в 2 рази, навіть включаючи випадки з дорогими іридієвими свічками.

Важливо враховувати і якість використовуваного палива. Якщо йдеться про бензин низької якості, то термін експлуатації свічок можна сміливо скорочувати ще мінімум на 20%. Особливо чутливими до цього параметра є іридієві свічки.

Стан електродів є важливою складовою при роботі свічок. В процесі експлуатації електроди можуть вигорати і вимагати очищення. Зробити це можна механічним способом або просто сильно розігрівши свічку.

Свічки з обгорілими електродами

Проте необхідно враховувати, що іридієві і платинові свічки запалення не можна очищати механічним способом.

Також слід приділити увагу стану ізолятора. При його забрудненні або ушкодженнях краще замінити свічку.

Проте далеко не усі свічки відповідають заявленим параметрам. І особливо сильно це може проявитися в зимовий час. Так що готуючи авто до зими слідує особливу увагу приділити і свічкам.

Перевірка свічок запалення перед зимою і деякі цікаві нюанси

До вибору свічок запалення, особливо перед початком холодів, слід відноситися відповідально. Не завжди навіть відомі і популярні бренди повністю відповідають заявленим параметрам, що зрештою може позначитися на роботі двигуна.

Свічки для перевірки в тісті

Особливо актуальною буде якість свічок при холодному запуску, коли автомобіль тривалий час не експлуатувався і встиг повністю остигнути. Враховуючи зимові морози, для цього не знадобиться багато часу.

Для всіх бажаючих буде проведений тест свічок запалення, в якому приймуть участь як нові, так і вживані комплектуючі. Під час тесту використовуватиметься спеціальна апаратура, що дозволить наблизити умови до максимально реалістичних.

Першою буде перевірка свічок Бриск Супер, який користується досить великою популярністю серед водіїв. Іскра є, і ніби навіть непогана. Проте це без відповідного тиску.

Перевіримо популярний Бриск Супер

Досягши тиску в 12 атмосфер іскра почала бити убік, не по електроду, а періодично проскакуючи осторонь. Також пробиває чомусь ізолятор, чого теж не повинно бути.

Ніколи не перетягуйте свічки при установці. Це досить поширена помилка серед автовласників. Це призводить до ушкодження різьблення, особливо в голівці блоку циліндрів, де вона алюмінієва, а також до деформації самої свічки.

Це призводить до погіршення роботи свічки, а частенько і до необхідності проведення заміни. Іноді ізолятор просто відділяється від металевої частини.

У кожної свічки є спеціальне металеве кільце, яке при затягуванні набуває робочої форми. Якщо свічку перетягнути, то кільце просто стискається і перестає виконувати свою функцію – затримувати гази, що виходять.

металеве

Наступною перевіряємо свічку виробництва Бош. В цілому досить добре, навіть за наявності відповідного тиску. Іскра стабільна. Проте не ідеально, оскільки невеликі пробиття убік все одно присутні.

Також багатьох цікавила поведінка іридієвих свічок, які нібито ходять 100 тисяч км і більше. Головних їх відмінністю являється ціна і матеріал виготовлення контактів. Такі свічки нібито довше живуть, не прогорають контакти.

Проте можна спостерігати, що на наявних екземплярах контакт вже прогорів і помітний більше необхідного рівня. Перевірити це можна спеціально провівши виміри.

Вимір проміжку між контактами

Також не варто забувати про можливий пробій електроду, що відбувається досить часто. Від цього не застраховані навіть іридієві свічки. Також не слід виключати наявність на свічці великого нальоту, через що пробій може статися досить швидко. Частенько це вказує на проблеми в роботі двигуна.

Першою перевіримо Денсі Іридіум, яка вже побувала в експлуатації. Автомобіль наїздив з нею 70 тисяч км пробігу. Представлений варіант пробиває як по ізолятору, так і усередині, хоча здавалося, що якість досить хороша.

Наступними на перевірку вирушають свічки виробника Ваги. Пробіг складає 80 тисяч км. Свічку пробиває вже при тиску в 8 атмосфер, а при подальшому збільшенні параметра пробиття стає тільки більше.

Перевірка іридієвої ваговской свічки

При появі на керамічній частині свічки темної плями її необхідно замінити. Частенько це пов'язано з перетяжкою свічки, через що ушкоджується металеве кільце ущільнювача і починає пропускати гази.

Свічка забруднена по певній межі, оскільки далі йшов ковпачок, що закриває поверхню від забруднення.

Частенько поява брудного кільця пов'язана з налипанням частинок пилу. Це відбувається із-за появи сильного магнітного поля в результаті проходження високої напруги. Цим і викликана в деяких випадках поява брудного сліду.

Утворення брудної плями

Прояв подібного забруднення призводить до швидкого утворення пробою. Проте видаляти подібний бруд не варто, оскільки поява забруднення відбувається зазвичай до моменту необхідності заміни свічки.

Наступними на перевірку стануть свічки НЖК. При тиску в 10 атмосфер цю свічку вже почало пробивати. При збільшенні тиску іскра стає краща, пробій практично не відбувається.

Не забувайте перевіряти калійне число, оскільки багато свічок, особливо одного виробника, досить схожі між собою. Проте відмінності в цьому параметрі можуть істотно позначитися на експлуатаційних показниках.

Схожі свічки з різним калійним числом

Для самоочищення свічки потрібна певна температура, про що і вказує калійне число. В той же час, при надмірному нагріванні свічки можлива мимовільна детонація паливноповітряної суміші, що призводить до серйозних наслідків і дорогого ремонту.

Відповідно, необхідно правильно підібрати свічку для конкретного двигуна, що дозволить уникнути серйозних проблем.

Щоб краще оцінити конструктивні відмінності свічок можна розпиляти їх і порівняти. На холодній свічці (17) кільце на керамічній частині вужче, тепло проходить гірше. На 15 свічці кільце товще, тепло проходить краще.

Конструктивні відмінності свічок з різним калійним числом

Далі перевіряємо ще один бюджетний варіант свічки – НПА. В даному випадку все відбувається як і в попередньому варіанті. При тиску в 10 атмосфер помітне бічне пробиття, тоді як при 15 атмосферах все працює цілком стабільно.

Наступними перевіримо свічки запалення від фірми Денсо. Останнім часом з ними є певні проблеми, пов'язані зі швидким зносом і внутрішнім пробиттям. Навіть на 8 атмосферах свічку вже пробиває, при тому, що вона абсолютно нова.

В якості експерименту перевіряємо свічки, встановлені на наявному автомобілі. Витягаємо їх, оглядаємо. Зовнішній вигляд свідчить про необхідність заміни, проте спершу перевіримо їх працездатність.

В цілому, узята свічка працює нормально, невелике пробиття почалося тільки досягши тиску в 15 атмосфер.

Перевіряємо ще декілька варіантів свічок. Одним з них є Бриг Сілвер. Навіть на 15 атмосферах свічка працює стабільно, іскра є, пробої непомітно. Набагато гірше показала себе свічка Бош Платинум, у якої при тиску в 12 атмосфер іскра пропала зовсім.

На Бош Платинум іскра пропала взагалі

Наступною на перевірку піде Фінхаут. З нею взагалі цікава історія – іскра б'є звідусіль, що призводить до утворення серйозного навантаження. Проте при тиску в 15 атмосфер все працює цілком нормально.

Після цього перевіряємо свічку А-17 ДВ-10. При тиску в 11 атмосфер почався сильний пробій, що помітно неозброєним оком.

Загалом, практично не одна з представлених в тесті свічок не підходить для експлуатації в зимовий час. Краще пошукати інші, більш відповідні варіанти, які забезпечать стабільну роботу двигуна навіть в умовах холодного пуску силового агрегату в люті морози.

Розкажіть друзям

» Всі статті

Корисні статті

Датчик СО потенціометр Деу Сенс 1.3. Низькі холості обороти і велика витрата палива 22.10.2020 Датчик СО потенціометр Деу Сенс 1.3. Низькі холості обороти і велика витрата палива
Збивається годинник на Шевроле Лачетті, як зняти годинник на панелі приладів 07.10.2020 Збивається годинник на Шевроле Лачетті, як зняти годинник на панелі приладів
Установка опорних підшипників від Нубіри на Деу Ланос 01.10.2020 Установка опорних підшипників від Нубіри на Деу Ланос
Ремонт дросельної заслонки Шевроле Лачетті 1.6, чистка дроселя 24.09.2020 Ремонт дросельної заслонки Шевроле Лачетті 1.6, чистка дроселя
Чистка дросельної заслінки Джилі Емгранд ЄС7 16.09.2020 Чистка дросельної заслінки Джилі Емгранд ЄС7
Налаштування двірників Шевроле Лачетті 11.09.2020 Налаштування двірників Шевроле Лачетті

Всі статті »

.