Одним з популярних автомобілів свого часу, та і зараз, можна назвати Деу Матіз. Компактний і економний – він чудово підходить для щоденних поїздок по місту.
Проте мало хто звертає увагу на рік випуску моделі, орієнтуючись переважно на зовнішній стан автомобіля.
В деяких випадках це особливо і не має сенсу, оскільки машини нічим не відрізняються, проте відносно Деу Матіза різниця є. Автомобілі, випущені до 2008 року і після нього, мають дуже помітні відмінності.
І якщо зовні ці зміни практично непомітні, то в технічному плані проведена модернізація істотно вплинула на можливості авто і поліпшила його експлуатаційні показники.
Насправді різниця між автомобілями досить істотна і помітно позначається на умовах і особливостях експлуатації.
Відповідно, при купівлі слід звертати увагу і на рік випуску авто. Інакше можна отримати ряд досить серйозних проблем, усунути які далеко не завжди вийде без певних складнощів.
Зокрема, відрізняється система управління двигуном, набір датчиків, конфігурація деяких елементів і агрегатів, блок управління і система запалення.
Деу Матіз з об'ємом двигуна 0.8 літра до 2008 року випускався з трамблерним (контактним) запаленням.
Відповідно, саме трамблер відповідав за запалення. Трамблер управляється розподільним валом, і в певному порядку замикає контакти.
Після цього іскра йде на свічки, після чого відбувається займання топливоповітрянної суміші в камері згорання.
Пристрій механічний, з цілим рядом елементів, що рухаються і обертаються, що з цілком зрозумілих причин веде до появи цілого ряду проблем з експлуатацією із-за зносу деталей.
Також в облаштуванні трамблера є досить вередливий оптичний датчик, сильно чутливий до забруднень, пилу.
Загалом, дуже вразливе місце в усій конструкції Деу Матіза до 2008 року випуску.
Підключення трамблера до свічок здійснюється за допомогою дуже довгих дротів. Їх підключення здійснюється в місці виходу контактів і безпосередньо на свічці.
Представлені дроти відрізняються досить великим опором, що не йде на користь системі запалення.
Короткі дроти, які з'явилися після 2008 року, мають помітно кращі експлуатаційні характеристики.
З довгими дротами, як і з самим трамблером, виникала безліч проблем. Іскра пробивала на корпус, погано проходила, двигун часто починав троїти.
Починаючи з 2008 року в Деу Матіз почали встановлювати новий модуль запалення на 3 контакти.
Це сучасніший модуль з трьома окремими котушками. Котушки, зрозуміло, не рознесені по окремих циліндрах, як це робиться на сучасніших авто.
Проте котушки все-таки винесені в окремий блок і підключені коротким дротом. Сам модуль закріплений згори, на клапанній кришці.
Імпульс виходить через спеціальний роз'єм, розташований в цілком зручному місці.
Розподіл запалення здійснюється блоком управління, який істотно відрізняється від варіанту, встановленого на автомобілях до 2008 року. Блок відповідає за спрацьовування певної котушки в потрібний момент, що і забезпечує стабільність займання.
Новий модуль запалення на Деу Матіз з роком випуску після 2008 року виявився надійнішим. Іноді він виходить з ладу, але відбувається це в основному із-за механічних ушкоджень.
Наприклад, на модулі може лопнути корпус і всередину потрапить волога.
Система запалення моделей до 2008 року ускладнюється ще і наявністю в ній котушки. Котушка, наприклад, може намокнути, що приведе до її виходу з ладу. Також може статися закисання контактів.
Подібна система дуже ненадійна, у відмінності від встановлюваної на авто після 2008 року, яка все-таки помітно краще.
Істотні відмінності спостерігаються і в електронних блоках управління. Відмінності у використаному програмуванні, конструкції, принципах дії. Також різниця спостерігається і в роз'ємах для підключення.
Деу Матіз випуску після 2008 року оснащений ЕБУ OBD - 2. Моделі до 2008 оснащували блоком управління GM - 12, по суті – від автомобілів ВАЗ.
Також можна відмітити різницю в коробках перемикання передач, клапанних кришках. Наприклад, на моделях від 2008 року є спеціальні приливи для кріплення блоку запалення.
Відрізняється і конструкція розподільного валу, якому тепер немає необхідності крутити трамблер. Кришка наглухо закриває розподілвал. З'явився датчик положення розподілвалу на кришці, раніше він розташовувався в трамблері.
На коробку перемикання передач і на маховик двигуна (який отримав зубці) був доданий датчик положення колінчастого валу.
На новій моделі додався датчик положення колеса, розташований на правому колесі.
Також в Деу Матіз після 2008 року з'явився другий датчик кисню. Лямбда-зонд номер 2. До речі обидва датчики оснащені підігріваючими елементами.
Трохи змінилася система вихлопу. Каталізатор став єдиним.
Більше істотних відмінностей в конструкції автомобілів немає.
Якщо ж йдеться про автомобілі з об'ємом двигуна в 1 літр, то модуль запалення завжди йшов блоком, без трамблера.
Проте навіть ця модель в 2008 році пережила певні зміни. Зокрема, мінялися форма і розміри каталізатора. Змінилося облаштування лямбда-зонда.
Більше ніяких відмінностей між моделями до 2008 року і після нього особливо немає.
На нових авто можна проводити чіп-тюнинг, чого раніше зробити було неможливо.
Корисні статті