Весна не за горами. І хоч зима була схожа, швидше, на пізню суху осінь, підготуватися до весни не завадило б.
Мийка двигуна популярного в Україні китайця Geely СК відрізняється деякими нюансами, але в цілому, все відбувається стандартно.
Є певна категорія водіїв, які категорично проти мийки мотора. Максимум - протерти ганчіркою доступні місця і кришки. Такий підхід навіть для старих автомобілів не надто логічний, а для сучасних - тим більше.
Навіть в тому випадку, якщо автомобіль експлуатується виключно на міському асфальті, а не на путівці або бездоріжжі, на його поверхнях, кришках, патрубках, проводах і контактах осідає величезна кількість пилу і дорожніх реагентів.
Не кажучи вже про естетичне задоволення обслуговування чистого охайного двигуна і підкапотного простору, з технічної точки зору брудний силовий агрегат може серйозно постраждати. Звичайно, все залежить від ступеня забруднення. Одна справа, коли на піддоні і блоці циліндрів залишається глина товщиною в три пальці, інша - коли мотор покритий щільною плівкою з пилу, масел, антифризу.
Словом, експерти наводять низку вагомих аргументів на користь мийки двигуна хоча б перед теплим сезоном і восени:
Зниження тепловіддачі. Будь-яка бруд в видимих і важкодоступних зонах неминуче знизить тепловіддачу. Як результат, зростає навантаження на систему охолодження, коротшає термін експлуатації антифризу, помпи, термостата. Є ще одна небезпека.
У зимовий час ми використовуємо менше в'язкі масла, щоб двигун змазувався добре навіть при негативних температурах. Якщо теплообмін двигуна порушений, рідке масло буде нагріватися до критичних температур навіть в нормальних умовах, а це призведе до інтенсивного зносу всього мотора.
Чим більше бруду на двигуні, тим менше видно плями масел, антифризів, палива. Отже, в цьому випадку візуальний огляд поверхні мотора, кришок і сальників не дадуть потрібної інформації про витік. Це ж стосується і коробки передач Geely СК. Ще один неприємний момент полягає в тому, що минулі рідини через вчасно не вжитих заходів, випаровуються і незмінно потрапляють в салон автомобіля. А це не найкорисніші інгаляції для водія і пасажирів.
Існує небезпека проникнення бруду в двигун через заливні горловини, отвір для масляного щупа, при обслуговуванні, наприклад, при демонтажі клапанної кришки або заміни помпи. Це теж вплине на ресурс двигуна.
Окрема історія з електричними контактами, проводами, і, особливо, з високовольтними дротами. Справа в тому, що бруд активно проводить електричний струм, а це загрожує сильною втратою напруги, короткими замиканнями, відсутністю контактів на клемних колодках. У зоні ризику знаходяться всі датчики, свічки, а також електронний блок керування двигуном і модуль запалювання.
Бруд під капотом і на внутрішній стороні кришки капота, крім порушення теплообміну, приносить і інші неприємності. Наприклад, перевірити натяг ременя генератора, що не забруднивши руки і одяг, не вийде. Та й з точки зору естетики обслуговувати чистий агрегат набагато приємніше, ніж брудний.
Їх не так багато, але вони є. Наприклад, противники мийки двигуна аргументують свою позицію тим, що вода і двигун просто несумісні, а тим більше хімія, яка може пошкодити прокладки, шланги або проводи, датчики або інше електрообладнання.
Крім цього, прихильники такої думки говорять про можливість потрапляння води в повітряний фільтр, а потім в камеру згоряння. Словом, машина після миття може просто не завестися або водій потрапляє на міцний ремонт або заміну датчиків, ЕБУ і іншої електроніки.
Можливо, в цьому і є раціональне зерно в тому випадку, якщо мотор миє криворукий мийник неправильними засобами і під неправильним тиском. Деякі автомийки в принципі відмовляються нести відповідальність за мийку двигуна, знаючи, чим це може закінчитися. Але якщо все робити за правилами і використовувати спеціальні засоби, ризик зводиться до нуля.
Перше і, напевно, головне правило - двигун ні в якому разі не можна мити на гарячу. До чого це може привести, зрозуміло. Тому оптимальна температура мотора для мийки - 20-30 ° С. Температура води може відрізнятися від температури двигуна максимум на 10-15 ° С.
Не менше значення має хороша ізоляція і герметизація електрообладнання та повітропроводів приймального колектора. Після того, як двигун охолов, чинимо так:
Відкручуємо модуль запалювання, це займе пару хвилин, зате у нас буде гарантія, що він не постраждає.
Надягаємо на нього поліетиленовий пакет і щільно герметизуемо скотчем.
Герметизуємо за допомогою пакета і скотча або заглушки приймальню трубу воздуховоду повітряного фільтра.
Знімаємо акумулятор з автомобіля і прибираємо його в безпечне місце.
Поліетиленом і скотчем ізолюємо блок реле, який встановлений на Geely СК біля плюсової клеми акумулятора.
Ізолюємо мінусову клему.
Перевіряємо на наявність тріщин і заломів гофровану ізоляцію. Якщо вона порушена, замінюємо її або ізолюємо пошкоджені місця.
Виходячи з того, що генератор і стартер спокійно переживають дощ, сніг і бризки, їх можна не ізолювати.
Бажано заклеїти скотчем заводські таблички та наклейки. Піна і вода для них вкрай небажані.
Розводимо засіб для миття двигуна і заливаємо його в піногенератор, якщо ми використовуємо мийку високого тиску.
Встановлюємо мінімальний тиск на апараті і наносимо шар піни на двигун.
Якщо мийки високого тиску немає, піну можна нанести за допомогою будь-якого розпилювача, в тому числі і побутового. Це менш ефективно, але теж має право на життя.
Після нанесення піни чекаємо близько 10-15 хвилин, щоб хімія зробила свою роботу. Після цього змиваємо піну струменем чистої води без тиску, акуратно, щоб пошкодити загерметизовані ділянки.
Після мийки вкрай бажано не запускати двигун протягом півгодини-години, а коли він трохи підсохне, необхідно продути стисненим повітрям всі електричні роз'єми, стартер, генератор, зняти свічкові наконечники і продути свічкові колодязі насухо. Тільки після цього двигун можна запускати, попередньо знявши нашу ізоляцію і встановивши акумулятор і модуль запалювання на місце.
Для миття двигуна вкрай важливо використовувати тільки спеціальну автохімію для моторів. Застосування будь-яких інших миючих побутових та інших засобів, розчинників, бензину, солярки категорично забороняється. По-перше, є небезпека загоряння, по-друге, непристосована хімія може завдати шкоди пластику, гуми, прокладок.
Корисні статті