Раптово помер двигун на Chery Tiggo T11 Це може поставити в глухий кут навіть досвідченого майстра, не те що водія-новачка.
Втім, якщо увімкнути здорову логіку, питання можна вирішити досить швидко.
Зараз розглянемо кілька типових випадків, коли двигун Чері Тіго не запускається.
Почнемо з найочевиднішого - двигун не може запуститися, оскільки не працює стартер. Повертаємо ключ у замку запалювання і уважно слухаємо. Якщо є клацання при повороті ключа на старт, реле спрацьовує. Хоча не факт, що клацає реле говорить про його працездатності.
У будь-якому випадку необхідно починати з замка запалювання, точніше, з контактної групи. Розбирати нічого не доведеться. Нам знадобиться тільки контрольна лампочка або мультиметр.
Знаходимо реле стартера. Воно розташоване в підкапотному блоці запобіжників, під пластиковою кришкою перед лобовим склом.
Верхній ряд, друге справа (К12).
Дістаємо реле з роз'єму і встановлюємо щуп тестера чи плюсовий контакт контрольної лампи на контакт живлення реле (ближній до нас).
Мінусовий контакт контрольної лампи встановлюємо на масу і включаємо запалювання, провертає ключ в режим пуску стартера. Якщо все в нормі, контролька повинна спалахнути. Це означає, що зі списку підозрюваних можна сміливо викреслити замок запалювання і проводку до блоку реле.
Зараз будемо пірнати під машину, але перед цим проведемо ще одну дуже важливу перевірку. Річ у тому, що при найменшому окисленні на плюсовій або мінусовій клемі акумулятора або їх проводах (мінус до кузова), стартер може банально не запускатися.
Під час подачі живлення не втягує реле стартера пікові струми досить високі, тому окис може блокувати подачу харчування на стартер. Особливу увагу звертаємо на контакти плюсової групи. Як на самій клеми, так і на проміжних клемах плюсової групи.
Будь-які натяки на окислення видаляємо, зачищаємо клеми до блиску (наждачкою, гравером)
і змащуємо спеціальним мастилом для захисту контактів.
Тепер перевіряємо контакти керуючого проводу, який йде від блоку реле і запобіжників плюсової групи на стартер - це відповідний і вставні роз'єми.
Ретельно зачищаємо контакти на цих колодках і також змащуємо аерозольним мастилом для контактів, щоб запобігти витоку струму з АКБ. Також непогано було б перевірити рівень зарядки акумулятора.
Перевіряємо, наскільки якісний контакт на роз'ємах цієї колодки за допомогою того ж пробника або мультиметра, провернув ключ у замку запалювання в стартове положення. Якщо контакти прийшли в непридатність або не виходить їх почистити, фішки на керуючому дроті міняємо на нові для впевненості.
Так само ретельно чистимо клему, що включає масу до двигуна. Болт, що кріпить клему, знаходиться на КПП, ось він.
А також болт контакту, що кріпить масу АКБ до кузова.
Якщо всі ці заходи привели до того, що стартер ожив, як відбувається в більшості випадків, видихаємо. Якщо стартер як і раніше не крутить, перевіряємо таким же чином силові контакти на самому стартере.
В крайньому разі доведеться зняти стартер з автомобіля і провести ревізію втягуючого реле, обмоток і стану його механічної частини (втулки, бендикс, підшипники, перекіс ротора).
Тут поле для перевірок значно ширший. Двигун може не підхоплювати по ряду очевидних причин, а крім того, якщо у нас встановлена автоматична КПП, то кінцевики селектора АКПП можуть також бути окиснені і не давати електронного блоку управління забезпечити подачу іскри. Однак найбільш поширені причини відмови в запуску наступні:
Слабкий тиск в паливній рампі.
Немає іскри.
Збиті фази газорозподілу.
Забиті форсунки або сама паливна рампа.
Забиті паливні фільтри.
Вийшов з ладу паливний насос.
Проблема з модулем запалювання.
Електронний блок керування двигуном працює некоректно.
Неробочі датчики (датчик положення распредвала, датчик положення дросельної заслінки, датчики кисню, датчик масової витрати повітря, регулятор холостого ходу). І ще низка причин, в тому числі, розряд акумуляторної батареї.
Насамперед перевіряємо тиск в паливній рампі. Для цього нам знадобиться манометр або спеціальний набір для цих цілей. Для початку включимо запалювання і послухаємо, чи працює електродвигун паливного насоса. Якщо мотор не включається, перевіряємо проводку і запобіжник (F3 15A, розташований в підкапотному модулі).
Для перевірки тиску на паливній рампі є штуцер, з якого знімаємо ковпачок і на його місце встановлюємо шланг манометра.
При включенні запалювання тиск повинен бути в межах 2,8 кПа, на холостих обертах - 3-4 кПа.
Якщо тиск нижче, перевіряємо:
Паливний фільтр тонкого очищення і фільтр паливоприймача.
Фільтр модуля регулятора тиску палива.
Регулятор тиску палива.
Роботу паливного насоса.
Складність в тому, що на Тіго Т11 встановлено два паливних модуля - в лівій і правій частинах бензобака.
Хитромудра система подачі палива передбачає, що правий модуль (1) відповідає безпосередньо за бензонасос, лівий (2), який за водієм, контролює тиск в системі, там встановлений клапан надлишкового тиску.
Саме цей клапан в 90% випадків стає причиною падіння тиску в системі і, як наслідок, двигун відмовляється запускатися, не розвиває обороти, тупить і глухне на ходу.
Все це можна перевірити, знявши подушку заднього сидіння. Щоб почати перевірку регулятора тиску палива і самого бензонасоса безпосередньо, необхідно видалити запобіжник бензонасоса (F3 під капотом), скинути тиск і тільки тоді приступати до заміни модулів подачі палива і регулювання тиску.
Рекомендуємо звернути увагу на чистоту в баку і паливних модулях, оскільки такі забруднення, як на фото вище, призводять до закорковування не тільки паливопроводу, а й рампи.
Причин відсутності іскри може бути величезна кількість. Але для початку перевіримо свічки і високовольтні дроти. Найбільш ймовірна причина глухий свічки в тому, що вона залита водою.
Таке часто буває після мийки двигуна або після міцної зливи. В цьому випадку ретельно продуваємо свічкові колодязі стисненим повітрям і міняємо свічки.
Також необхідно перевірити високовольтні дроти на предмет пробою, оглянути ковпачки та модуль запалювання. Однак вихід з ладу свічок слід розглядати в якості основної причини відсутності іскри.
Некоректно працююча електроніка і датчики обчислюються виключно шляхом підміни на свідомо робочі, або із застосуванням елементарних засобів гаражної діагностики - адаптерів, сканерів, ПО на мобільних телефонах і на комп'ютерах.
Корисні статті