Установка газобалонного обладнання 4 покоління навіть на такий недорогий автомобіль як Джилі МК, рішення, мабуть, правильне. Однак і ГБО 4 не завжди може вирішити всіх проблем як з витратою палива, так і з коректною роботою і пуском двигуна. Найбільш поширена неприємність - поганий холодний пуск після навіть кількох годин простою.
Газовий редуктор (або випарник, так правильніше) призначений для перекладу газового палива з рідкої фази в газоподібну. На обладнанні четвертого покоління може бути встановлений як випарник вакуумного, так і електронного типу. Який з них краще, сказати важко, оскільки все залежить від типу двигуна і умов експлуатації.
Їх відмінність лише в тому, що в електронному редукторі за регулювання тиску відповідає електричний клапан, а в вакуумному - механіка з приводом від вакуумної камери. І ті, і інші редуктори виконують основні завдання:
Випаровування рідкого палива і переклад його в газоподібний стан.
Жорсткий контроль тиску і зниження його до номінального робочого.
Дозування газоподібного палива рівномірно по кожному з циліндрів.
Саме цим і відрізняються редуктори другої та четвертого покоління - перші подають газ у впускний колектор, другі, більш прогресивні, дозують його, подаючи в газові форсунки по аналогії з бензиновим уприскуванням.
Ще у випарників ГБО 4 є вакуумна трубка, яка з'єднує камеру редуктора з впускним колектором. Вона служить як для аварійного скидання палива, так і для стабілізації тиску в залежності від оборотів і навантаження двигуна. Якраз ця трубка і може привести до складного пуску двигуна.
Пояснюється це просто. У тому випадку, коли газ проривається в камеру над діафрагмою, він по вакуумній трубці проникає у впускний колектор. По-перше, це небезпечно, по-друге, електронний блок керування двигуном фіксує занадто багату суміш і обмежує подачу бензину (або газу) при пуску.
Є кілька способів перевірки герметичності газової магістралі, але найпростіший і дієвий - за допомогою мильного розчину (піни). Наносимо мильний розчин на з'єднання в газовій магістралі і на самому випарнику, спостерігаємо за реакцією розчину. У разі витоку газу розчин буде пінитися.
Перевірити вакуумну трубку газового редуктора, яка підключена до впускного колектора, ще простіше. Перевірку на витік газу у впускний колектор проводимо в два етапи.
На запущеному двигуні знімаємо патрубок з колектора і змочуємо його тим самим мильним розчином. Також можна опустити шланг в судину з водою. Поява бульбашок газу в рідині буде говорити про те, що газовий редуктор вимагає ремонту, швидше за все, буде потрібно установка ремкомплекта. Але про це пізніше.
На заглушеному двигуні будемо перевіряти газовий клапан. Він може не до кінця перекривати подачу газу. Для цього знімаємо шланг подачі газу зі штуцера редуктора і обробляємо штуцер мильним розчином. У разі, коли газ не виходить, клапан в порядку. Якщо розчин піниться, клапан може вимагати профілактики, очищення або повної заміни в залежності від його стану.
Якщо виявлені дефекти або знос випарника ГБО4, необхідно звернутися до установників газового обладнання. Втім, робота по виконанню ревізії редуктора не така складна і її можна провести своїми руками, якщо дотримуватися обережності.
Дотримуючись цієї нескладної інструкції, можна самостійно встановити ремкомплект випарника, дотримуючись при цьому крайню обережність - ніякого відкритого вогню в приміщенні і ніякого куріння.
Насамперед перекриваємо вентиль подачі газу на балоні. Залежно від моделі ГБО він може розташовуватися в різних місцях на балоні, але він там один і переплутати його ні з чим неможливо.
Коли вентиль перекритий, необхідно звільнити газову магістраль від залишків газу. Для цього при закритому вентилі запускаємо двигун на газі, двигун затихне через кілька хвилин, коли газ виробиться. Дуже бажано робити це на відкритому повітрі або при відкритих воротах гаража.
Після того, як газова магістраль очищена, можна відключати газові трубки і шланги підведення антифризу, а після цього знімати сам випарник.
У кожній машині він може бути встановлений по-різному, в різних місцях, але принцип один.
Залишилося розібрати редуктор і встановити новий ремкомплект. Якщо не передбачається комп'ютерна настройка регулювального гвинта, його краще не чіпати.
Знімаємо шланги підведення антифризу і шланг подачі газу на форсунки.
Відкручуємо корпус газового клапана і все гвинти по периметру.
Знімаємо передню кришку редуктора і пружину, навантажувальну діафрагму.
Виймаємо діафрагму.
Знімаємо клапан подачі газу, він кріпиться на двох гвинтах.
Викручуємо корпус електроклапана.
З тильного боку знімаємо кронштейн і викручуємо гвинти задньої кришки.
Знімаємо задню діафрагму і прокладку, яка обмежує доступ антифризу до діафрагми.
Знімаємо кришку фільтра
і виймаємо фільтр з корпусу.
Витягуємо нижній і верхній ущільнювачі фільтра.
Оцінюємо стан мембрани. У більшості випадків вона втрачає еластичність вже після 50-70 тисяч км пробігу і покривається тріщинами, через які газ потрапляє в зовнішню камеру, а звідти - в вакуумну трубку.
Ретельно чистимо корпус і кришки редуктора від бруду і відкладень. Для цього можна застосовувати спеціальні засоби для чищення або піскоструйку.
Ремкомплект повинен складатися з мембран, прокладки, а також кілець ущільнювачів. У комплекті має бути новий фільтр, нова кришка фільтра і нові гвинти кріплення кришки.
Ціна за все ремкомплекта залежить від моделі редуктора, але в середньому на 2020 рік вона складе від 250 до 320 гривень.
Після очищення корпусу і кришок можна приступати до складання у зворотному порядку.
Важливо не переплутати розташування кілець ущільнювачів як на фільтрі і його кришці, так і на патрубках подачі і відведення антифризу.
Перед установкою все ущільнювачі патрубків змащуємо силіконовим мастилом.
Після складання встановлюємо редуктор на місце.
По можливості перевіряємо тиск газу. Він повинен бути в межах 1-1,7 бар.
Перевіряємо двигун на працездатність, також обов'язково перевірити всі газові з'єднання на герметичність після відкриття вентиля подачі газу на балоні. Проблема з пуском і некоректною роботою двигуна вирішена.
Корисні статті
Перші проблеми з рульовою рейкою Шевроле Лачетті зазвичай...
Під час ремонту або планового огляду Шевроле Лачетті виникає необхідність у...
При плановій заміні високовольтних проводів і свічок Деу Ланос...
Система опалення салону Шевроле Лачетті схильна до деяких...
Підсвічування салону Шевроле Авео представлено одним верхнім...