Пн-Пт 9:00-18:00
     Сб 9:00-14:30

RU | UA

Чіп-тюнінг ЗАЗ Форза А13

Відгуки: 0

Чіп-тюнінг ЗАЗ Форза А13

ЗАЗ ФорзаІноді заводських налаштувань ЕБУ автовласникам здається недостатньо для комфортного водіння. На допомогу приходить чіп-тюнінг.

Суть процедури в перенастроюванні електронного блоку управління для зміни параметрів двигуна і динаміки автомобіля.

Чіп-тюнінг ЗАЗ Форза А13 відкриває такі можливості для авто:

  • Збільшується потужність двигуна на 15-20%, росте обертаючий момент.
  • Покращується динаміка автомобіля. Це відбувається за рахунок плавнішого перемикання передач.
  • Зникають ривки при старті, автомобіль швидше відгукується на натиснення педалі газу. 
  • Можна адаптувати силову установку під конкретний тип бензину.
  • У окремий випадках вдається добитися зниження витрати палива на 10%.
  • Авто розгониться швидше при споживанні палива як на штатній прошивці.

Проте виникає питання, чому заводські налаштування занижують можливості двигуна і коробки перемикання передач ЗАЗ Форза. Річ у тому, що така робота «на максимум» несе і негативні моменти:

  • Швидкий знос силового агрегату. Дуже швидко настає загальна втома двигуна.
  • Зростає знос циліндрів і поршнів, ланцюгів ГРМ, вкладишів і інших компонентів мотора.
  • Неякісна прошивка збільшує ризик детонації в силу неповного підстроювання топливоподачі.
  • Обідняється топливоповітряна суміш, що також тягне руйнування деталей двигуна ЗАЗ Форза.

КПП будь-якого типу теж схильна до прискореного зносу, тому що вона розрахована на навантаження до певного обертаючого моменту. У механічній коробці знижується ресурс зчеплення, страждають шестерні, синхронізатори і підшипники.

Чіп-тюнінг виконується як в професійних автосервісах, так і у «гаражних майстрів». Нерідко автовласники намагаються провести його самостійно.

Двигун ЗАЗ Форза

Важливо розуміти, що у будь-якому разі чіп-тюнінг ЗАЗ Форма несе в собі певні ризики:

  • Використання неякісної прошивки. Далеко не усе ПЗ здатне забезпечити правильне налаштування. Часто попадаються дешеві варіанти, які дозволяють настроїти обмежене число опцій і змушують залишити без уваги важливі моменти. 
  • Не проводяться дорожні тести. Це украй важливо, оскільки в теорії вибрані параметри повинні забезпечувати одне, а по факту може вийти зовсім інше. На це впливає якість складання авто, конкретна пара мотор/КПП. Навіть випробування на динамометричних стендах не гарантує, що в дорожньому тісті все буде так, як планувалося.
  • Якщо виникне необхідність звернення в сервісний центр диллера, можна зіткнутися з відмовою в обслуговуванні ЗАЗ Форза. Офіційні диллеры уміють визначати факт чіп-тюнінга навіть після «відмови» на заводську прошивку. І це основа для відмови в сервісному обслуговуванні.

Якщо чіп-тюнінг проводиться в автосервісі, доцільне виконання попередньої діагностики для оцінки реальних параметрів двигуна і КПП, а також їх потенційних можливостей.

Для проведення чіп-тюнінга самостійно також треба знати поточні параметри силової установки і особливості конкретного автомобіля.

Проведення чіп-тюнінга ЗАЗ Форза в домашніх умовах

Представлений автомобіль оснащується двигуном 1,5 літра, а головною причиною, із-за якої власники цієї моделі проводять чіп-тюнінг, є каталітичний нейтралізатор, він же каталізатор.

Чері Форза

ЗАЗ Форза оснащується новим блоком управління. Розташований він в районі ніг пасажира, за утеплювачем.

ЕБУ розташовується біля ніг пасажира

Діагностичний блок розташований на консолі, в районі блоку запобіжників. Підключаємо сканер, після чого переглядаємо помилки, які є на даний момент або були збережені раніше.

Діагностичний порт

Основною поширеною помилкою є P0420 – ефективність системи нейтралізації вихлопних газів нижча порогу.

Видимі помилки

Це свідчить про те, що на цьому автомобілі каталізатор або відсутній, або вийшов з ладу. При цьому блок управління продовжує працює по нормах токсичності Євро- 5.

Відповідно, виникають і інші помилки, оскільки блок управління ЗАЗ Форза вимушений працювати в аварійному режимі.

Серед інших помилок проявився пропуск займання на першому циліндрі. Необхідно буде надалі усунути несправність.

Також серед помилок спливла проблема з датчиком температури впускного повітря.

Цілком можливо, що проблема з'явилася після промивання дросельної заслінки, коли датчики знімалися, після чого не була проведена діагностика і усунення несправностей.

Проводитиметься прошивка для того, щоб вивести блок управління з аварійного режиму роботи. Після проведення прошивки вийде відновити заводську потужність двигуна ЗАЗ Форза і додаткові 10% до неї.

Враховуючи те, що заводська потужність складає 109 л.с. після проведення прошивки вийде в районі 119 л.с.

В процесі перепрошивки автомобіль буде перекладений на норми токсичності Євро- 2 з використанням офіційного програмного забезпечення.

За допомогою ноутбука проводиться перепрограмування блоку управління. Час прошивки складає більше за півгодини, так що ноутбук має бути підключений до мережі або мати добре робочий акумулятор.

Прошивається ЕБУ

Важливо правильно вибрати ідентифікатор програмного забезпечення при прошивці ЗАЗ Форза, оскільки інакше може вийти з ладу блок управління, що потребує його заміни.

Після проведення прошивки необхідно провести скидання навчання, вибравши відповідний пункт в меню програмного забезпечення. Це дозволить «перезавантажити» автомобіль і підготувати його до експлуатації.

Проводиться скидання навчання

У розділі меню «Помилки» проводимо скидання помилок, оскільки причина усунена, а самі помилки зберігаються виключно в пам'яті блоку управління.

Включаємо запалення і заводимо ЗАЗ Форза. З цим особливих проблем не виникло, все працює цілком добре і стабільно.

Запускаємо двигун для перевірки

Проведення прошивки дозволило не лише прибрати проблему з каталізатором, але і підвищити обертаючий момент і потужність на 10%. При цьому повністю зникає проблема і з повільним відгуком на натиснення педалі газу.

Варто відмітити, що чіп-тюнінг автомобіля повинен проводити тільки професіонал, що має необхідні знання і навички, а також відповідне програмне забезпечення.


Коментарі



» Всі статті

Корисні статті

Не повертається ключ у замку запалювання Чері Тіго, ремонт ключа запалювання 04.04.2024 Не повертається ключ у замку запалювання Чері Тіго, ремонт ключа запалювання

Перевірка котушки запалювання Чері Тіго ​ Ремонт ключа...

Заміна підшипника генератора Лачетті та натяжного ролика 25.03.2024 Заміна підшипника генератора Лачетті та натяжного ролика

  Рекомендації по заміні підшипника генератора...

Заміна рульової рейки Шевроле Лачетті, покрокова інструкція 11.02.2022 Заміна рульової рейки Шевроле Лачетті, покрокова інструкція

Перші проблеми з рульовою рейкою Шевроле Лачетті зазвичай...

Параметри комп'ютерної діагностики Шевроле Лачетті 28.01.2022 Параметри комп'ютерної діагностики Шевроле Лачетті

Під час ремонту або планового огляду Шевроле Лачетті виникає необхідність у...

Як перевірити котушку запалювання Деу Ланос 14.01.2022 Як перевірити котушку запалювання Деу Ланос

При плановій заміні високовольтних проводів і свічок Деу Ланос...

Погано гріє пічка Шевроле Лачетті 31.12.2021 Погано гріє пічка Шевроле Лачетті

​ Система опалення салону Шевроле Лачетті схильна до деяких...

Всі статті »

.